Uw U-pastegoed inzien? Of uw pas verloren?
Dit kunt u eenvoudig en snel regelen in Mijn Account. Als U-passer kunt u deze persoonlijke omgeving heel makkelijk aanmaken. Wat kunt u in Mijn Account doen?
- - Uw tegoed (en dat van gezinsleden) inzien
- - Bekijken waar u al tegoed aan heeft besteed
- - Zelf uw pas blokkeren bij verlies of diefstal
Zo maakt u Mijn Account aan
Maak snel en eenvoudig uw Mijn Account aan voor uzelf en uw gezinsleden. Volg de volgende stappen:
- 1. Ga naar: https://www.u-pas.nl/account
- 2. Klik op ‘Registreren’
- 3. Vul uw e-mailadres in
- 4. Vul uw U-pasnummer aan (laatste 8 cijfers, zonder spaties)
- 5. Vul uw geboortedatum in
- 6. Maak een eigen wachtwoord aan
- 7. Klik op ‘Mijn Account aan maken’
U heeft nu toegang tot uw Mijn Account van de U-pas. De hoofdpashouder (meestal de oudste van het gezin) kan naast de eigen U-pasgegevens ook de gegevens van de gezinsleden zien.
U-pas verloren, kwijt of beschadigd
Wilt u na verlies/diefstal/beschadiging van uw U-pas een nieuwe U-pas aanvragen? Dat kan. Blokkeer eerst uw U-pas via uw Mijn Account, zodat niemand anders van uw tegoed gebruik kan maken. Vervolgens kunt u voor € 5,- een duplicaatpas (vervangende pas) aanvragen door een e-mail te sturen. In deze mail vermeldt u per pashouder, voor wie u een vervangende pas aanvraagt, de volgende gegevens:
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- U-pasnummer (deze vindt u in Mijn Account)
De kosten voor een duplicaatpas kunt u alleen uit uw U-pastegoed betalen. Heeft u minder dan € 5,- op uw U-pas staan? Dan kunt u alleen een vervangende pas aanvragen, zodra uw nieuwe U-pastegoed is toegekend.
Heeft u nog andere vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen, stuur ons een e-mail of stel uw vraag aan onze chatrobot op de website.