Partner info

Alle informatie over een partnerschap met U-pas

Alle informatie over het partnerschap met de U-pas vind je op deze pagina. Bekijk de veelgestelde vragen voor de meest gestelde vragen door partners.

Een transactie kan je annuleren door een e-mail te sturen naar partners@upasbureau.nl, in de mail vermeld je de volgende gegevens:

  • Partnernaam: (naam van jouw organisatie/vereniging/winkel)
  • Partnernummer: (indien bekend)
  • Pasnummer: (laatste 8 cijfers van het U-pasnummer dat boven de barcode staat vermeld op de achterzijde van de U-pas)
  • Transactiedatum: (datum waarop het bedrag van de U-pas is afgeschreven) .
  • Transactiebedrag: (het totale bedrag van de transactie) .

 *Let op! Het is niet mogelijk een transactie te annuleren die in het voorgaande pasjaar heeft plaatsgevonden.

**Let op! Wij kunnen alleen de gehele transactie annuleren. Wil je een gedeelte van het bedrag terugzetten dan kan dit door de gehele transactie te annuleren en vervolgens een nieuwe transactie te doen voor het daadwerkelijk gebruikte bedrag.

  • Je actie/aanbieding hoef je niet te verlengen, dit gebeurt automatisch. Wil je jouw actie/aanbieding stoppen of aanpassen dan kan je dit per mail doorgeven via partners@upasbureau.nl

Het aanpassen/verwijderen van een actie/aanbieding kan alleen per e-mail aan partners@upasbureau.nl.

  • Als tegoedpartner heb je 1 aanbodpagina op de U-paswebsite. Je kan hierop aangeven voor welke activiteiten de pashouder het tegoed bij jou kan besteden. Wil jij een activiteit toevoegen dan kan je de aanbodpagina aanpassen door een e-mail te sturen naar partners@upasbureau.nl
  • Wil je een activiteit extra uitlichten, en kan je een korting van minimaal 20% (op de reguliere prijs) bieden? Maak dan een kortingsactie aan. Er wordt dan een extra kortingspagina toegevoegd aan jouw aanbod. Kortingsacties worden regelmatig uitgelicht in de nieuwsbrief en onze socials.

Werkt jouw Scan’r App niet goed, dan kan dit diverse oorzaken hebben:

  • Er is geen of een slechte internetverbinding
  • De gescande pas werkt niet of is beschadigd
  • De Scan’r App is niet meer up to date: de Scan’r App wordt niet automatisch geüpdatet. Om de laatste versie te kunnen gebruiken doe je het volgende: Je verwijdert de App volledig van het apparaat. Je download de app opnieuw via de Appstore of de Playstore. Installeer de app. Log in met de inloggegevens die je terugvind in het Partnerportaal (onder Mijn Gegegevens en dan onder ‘Pastransactie Registratiegegevens).
  • Een uitgebreide handleiding voor het Partnerportaal vind je hier of bekijk hier de handleiding administratie voor het opvragen van transacties en uitbetalingen. 
  • De transacties die je in de lopende maand hebt uitgevoerd worden de daaropvolgende maand uitbetaald. De uitbetaling vindt altijd rond de 5e van de maand plaats. Valt de 5e in het weekend dan doen wij ons uiterste best om dit vóór het weekend uit te betalen, het kan echter gebeuren dat dit pas na het weekend uitgevoerd wordt.

De inloggegevens voor de Webterminal en de Scan’r App kan je altijd terugvinden in jouw Partnerportaal:

  • Log in op het Partnerportaal
  • Kies in het keuzemenu voor ‘Mijn Gegevens’
  • Scroll naar beneden tot je bij ‘Pastransactie Registratiegegevens komt’
  • Open de gewenste tool; de Scan’r App of de Webterminal

De handleiding van de Scan'r App vind je hier. Je kunt ook de uitlegvideo bekijken.

De handleiding van de Webterminal vind je hier. Bekijk ook de uitlegvideo van de Webterminal.

Klik bij inloggen op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail waarmee je het wachtwoord kunt resetten.

Het logo van de U-pas kan je hier downloaden: LOGO U-PAS

Iedere nieuwe U-pas partner krijgt binnen enkele weken na registratie een setje (raam)stickers en een U-pas poster (A4 formaat) toegestuurd. Ben jij al langer partner of heb jij (nog) geen stickers of poster ontvangen? Mail dan naar partners@upasbureau.nl

Per gemeente wordt bepaald waar inwoners het U-pastegoed voor mogen gebruiken. Zo kunnen Utrechtse kinderen wél een fiets of computer/laptop/tablet aanschaffen met gebruik van het U-pastegoed, maar kinderen die woonachtig zijn in Stichtse Vecht, Houten, De Bilt of IJsselstein niet.

  • Met het gezinstegoed kan je alle U-pastegoeden van alle kinderen binnen 1 gezin samenvoegen/delen. Het tegoed van de ouder(s), 18+’ers binnen het gezin blijven strikt persoonlijk. Met het gezinstegoed is het dus mogelijk dat activiteiten voor 1 kind worden betaald met het tegoed van een van de andere kinderen binnen het gezin of een combinatie van meerdere tegoeden van meerdere kinderen binnen 1 gezin. Bekijk hier alle informatie over gezingstegoed (www.u-pas.nl/gezinstegoed)
  • Wanneer je de kortingsactie registreert dan zie je in het Partnerportaal altijd terug hoe vaak en aan welke pashouder je korting hebt verleend. Het registreren van een korting is slechts een registratie voor jouw eigen administratie en zodat de pashouder in het account terugziet dat er bij jou korting is verleend. Ben jij zowel korting- als tegoedpartner dan kan je na het registreren van de korting, het bedrag ná korting afschrijven van het U-pastegoed. Dit zijn dus 2 handelingen. Je scant de pas opnieuw (of voert het pasnummer opnieuw in) en schrijft het bedrag af van het U-pastegoed. Alleen de transacties op het tegoed worden uitbetaald. Tegenover een korting staat geen vergoeding.
  • Mail naar partners@upasbureau.nl en geef in de mail aan dat je de gebruikersnaam voor het Partnerportaal niet meer weet.

Heb je, als (potentiële) U-pas aanbieder, een vraag aan het U-pasbureau? Dan kan je ons mailen via partners@upasbureau.nl of bellen naar 088-6006300. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur.

Stel een vraag

Vraag het via de chat of neem contact op met het U-pasbureau via het contactformulier.

Neem contact op

Naar boven