Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben.

Partners

Iedere door jou geregistreerde betaling met een U-pas wordt opgeslagen in het partnerportaal. Hier kun je eenvoudig alle geregistreerde transacties en uitbetalingen bekijken.

Iedere eerste week van de maand worden de transacties van de voorliggende maand uitbetaald.

Het aanpassen/verwijderen van een actie/aanbieding kan alleen per e-mail aan partners@upasbureau.nl.

Heb je, als (potentiële) U-pas aanbieder een vraag aan het U-pasbureau? Dan kun je ons mailen via partners@upasbureau.nl of bellen naar 088-6006300. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur.

Het is belangrijk dat de toekenning en afwikkeling van het U-pastegoed veilig en betrouwbaar verloopt, zowel voor de deelnemende U-pasgemeenten als voor jou als partner. Daarom worden de nieuwe en bestaande partners gescreend.

Als kortingsaanbieder word je extra uitgelicht via onze socials. Je bereikt hiermee een doelgroep die je anders minder makkelijk zou bereiken. Doordat je korting biedt, zal er eerder gebruik worden gemaakt van jouw aanbod.

Sociaal aspect; Je betekent iets voor minima in jouw regio!

Een kortingspartner geeft alleen korting op vertoon van de geldige U-pas. Tegenover een korting staat geen vergoeding.

Een tegoedpartner kan het U-pastegoed incasseren. Bij een tegoedpartnerr kan een pashouder het U-pastegoed besteden.

Bij een aanbieder die zowel kortings- als tegoedpartner is, kan de pashouder het bedrag ná korting betalen met het U-pastegoed. De aanbieder kan naast het afschrijven van het tegoed, ook één of meerdere kortingsacties aan het aanbod toevoegen.

Nee, de samenwerking met de U-pas is geheel kosteloos.

Iedere nieuwe U-pas partner krijgt binnen enkele weken na registratie een setje (raam)stickers en een U-pas-poster toegestuurd. Ben jij al langer partner of heb jij (nog) geen stickers of poster ontvangen? Mail dan naar partners@upasbureau.nl.

Als tegoedpartner heb je een aanbodpagina op de U-paswebsite. Je kan hierop aangeven voor welke activiteiten de pashouder het tegoed bij jou kan besteden. Wil je een activiteit toevoegen? Dan kun je de aanbodpagina aanpassen door een e-mail te sturen naar partners@upasbureau.nl.

Wil je een activiteit extra uitlichten en kan je een korting van minimaal 20% (op de reguliere prijs) bieden? Maak dan een kortingsactie aan. Er wordt dan een extra kortingspagina toegevoegd aan jouw aanbod. Kortingsacties worden regelmatig uitgelicht in de nieuwsbrief en via onze socials.

Klik bij inloggen op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail waarmee je het wachtwoord kunt resetten.

Mail naar partners@upasbureau.nl en geef in de mail aan dat je de gebruikersnaam voor het Partnerportaal niet meer weet.

Werkt jouw Scan’r App niet goed, dan kan dit diverse oorzaken hebben:

  • Er is geen of een slechte internetverbinding
  • De gescande pas werkt niet of is beschadigd
  • De Scan’r App is niet meer up to date: de Scan’r App wordt niet automatisch geüpdatet. Om de laatste versie te kunnen gebruiken doe je het volgende: Je verwijdert de App volledig van het apparaat. Je download de app opnieuw via de AppStore of de PlayStore. Installeer de app. Log in met de inloggegevens die je vindt in het Partnerportaal (onder 'Mijn Gegegevens' en dan onder ‘Pastransactie Registratiegegevens').

De inloggegevens voor de Webterminal en de Scan’r App kun je altijd terugvinden in jouw Partnerportaal:

  • Log in op het Partnerportaal
  • Kies in het keuzemenu voor ‘Mijn Gegevens’
  • Scroll naar beneden tot je bij ‘Pastransactie Registratiegegevens komt’
  • Open de gewenste tool; de Scan’r App of de Webterminal

Een uitgebreide handleiding voor het Partnerportaal vind je hier of bekijk hier de handleiding administratie voor het opvragen van transacties en uitbetalingen.

Per gemeente wordt bepaald waar inwoners het U-pastegoed voor mogen gebruiken. Zo kunnen Utrechtse kinderen wél een fiets of computer/laptop/tablet aanschaffen met gebruik van het U-pastegoed, maar kinderen die woonachtig zijn in Stichtse Vecht, Houten, De Bilt of IJsselstein niet.

Wanneer je de kortingsactie registreert, dan zie je in het Partnerportaal altijd terug hoe vaak en aan welke pashouder je korting hebt verleend. Het registreren van een korting is een registratie voor jouw eigen administratie en zorgt ervoor dat de pashouder in het account terugziet dat er bij jou korting is verleend. Ben jij zowel korting- als tegoedpartner? Dan kun je na het registreren van de korting, het bedrag ná korting afschrijven van het U-pastegoed. Dit zijn dus twee handelingen. Je scant de pas opnieuw (of voert het pasnummer opnieuw in) en schrijft het bedrag af van het U-pastegoed. Alleen de transacties op het tegoed worden uitbetaald. Tegenover een korting staat geen vergoeding.

De transacties die je in de lopende maand hebt uitgevoerd worden in de daaropvolgende maand uitbetaald. De uitbetaling vindt altijd rond de 5e van de maand plaats. Valt de 5e in het weekend, dan doen wij ons uiterste best om dit vóór het weekend uit te betalen. Het kan echter gebeuren dat dit pas na het weekend gebeurt.

Zodra je partner bent, kom je in contact met zo'n 50.000 U-pashouders. Daarnaast bieden we je verschillende promotiemogelijkheden:

  • Je promoot jouw activiteit of actie op de aanbodpagina.
  • Je krijgt een eigen webpagina, waarop je jouw aanbod met foto's, kortingen en andere relevante informatie kunt plaatsen.
  • We maken nieuwe partners via Facebook Instagram bekend.
  • We stellen promotiemateriaal aan je beschikbaar. Zo kun je zelf ook via jouw eigen kanalen over de U-pas communiceren.
Meer informatie

Nee, dat is niet nodig. Bij je online registratie zie je onze samenwerkingsvoorwaarden. Door deze aan te vinken, ga je akkoord met de samenwerking.

Bekijk hier de samenwerkingsvoorwaarden.

Heb je een vereniging of organisatie en wil je deze aansluiten bij U-pas? Als partner brengen wij je onder de aandacht van de U-pashouders en vergroot je het bereik van jouw vereniging of organisatie.

Interesse om partner van de U-pas te worden? Al bijna 1.500 partners gingen je voor! Wanneer je partner wilt worden kun je jouw onderneming registreren via het partnerportaal.

Meer informatie

Wanneer je partner wilt worden, kun je jouw onderneming registreren via het partnerportaal. Na registratie ontvang je een e-mail waarin een link zit. Hiermee kun je jouw account activeren. Na het activeren van je account wordt je per e-mail (kyc@intersolve.nl) uitgenodigd voor een KYC screening (Know Your Customer). In deze screening worden jouw KVK-nummer, bankrekening en identiteitsbewijs gecontroleerd in opdracht van de gemeente.

Zodra de screening positief is afgerond ontvang je bericht en wordt je inschrijving afgerond door het U-pasbureau.

Meer informatie

U-pashouders komen met hun U-pas naar jou toe. Er zijn twee manieren om een bedrag van de U-pas af te kunnen schrijven. Dit kan via de ScanR app op je telefoon of via het de webterminal op internet op een laptop of tablet. Een bedrag van de pas afschrijven werkt simpel en eenvoudig in enkele seconden. Controleer altijd de identiteit van de pashouder. De handleidingen voor de ScanR app en webterminal kun je ophalen in het partnerportaal.

De handleidingen voor de ScanR app en Webterminal kun je ophalen in het partnerportaal.

Je kunt ook de uitlegvideo van de ScanR app bekijken.

Bekijk hier de uitlegvideo van de Webterminal.

Meer informatie

Je actie/aanbieding hoef je niet te verlengen, dit gebeurt automatisch. Wil je jouw actie/aanbieding stoppen of aanpassen? Geef dit dan per mail door via partners@upasbureau.nl.

De tegoeden van alle kinderen binnen één gezin mogen bij elkaar worden opgeteld. Dit heet het gezinstegoed. Ieder kind krijgt een eigen U-pas, maar het beschikbare tegoed kan besteed worden aan alle kinderen in het gezin. Je mag de tegoeden dus bij elkaar optellen (combineren). Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een duurdere schoolreis en/of lidmaatschap van een sportvereniging te betalen uit het U-pastegoed. Het tegoed van de ouder(s) en 18+'ers binnen het gezin blijven strikt persoonlijk.

Meer informatie

Het logo van de U-pas kun je hier downloaden.

Download het horizontale logo hier.

Download het verticale logo hier.

Een transactie kun je annuleren door een e-mail te sturen naar partners@upasbureau.nl, in de mail vermeld je de volgende gegevens:
\

  • Partnernaam: (naam van jouw organisatie/vereniging/winkel)
  • Partnernummer: (indien bekend)
  • Pasnummer: (laatste 8 cijfers van het U-pasnummer dat boven de barcode staat vermeld op de achterzijde van de U-pas)
  • Transactiedatum: (datum waarop het bedrag van de U-pas is afgeschreven)
  • Transactiebedrag: (het totale bedrag van de transactie)

    Het is niet mogelijk een transactie te annuleren die in het voorgaande pasjaar heeft plaatsgevonden.

    Wij kunnen alleen de gehele transactie annuleren. Wil je een gedeelte van het bedrag terugzetten, dan kan dit door de gehele transactie te annuleren en vervolgens een nieuwe transactie te doen voor het daadwerkelijk gebruikte bedrag.