Blokkeren
Ben je je U-pas kwijt? Blokkeer deze dan eerst in 'Mijn U-pas', zodat niemand anders gebruik kan maken van jouw tegoed. Heb je geen ‘Mijn U-pas’ en ben je ook niet in staat er een aan te maken? Dan geef je zo snel mogelijk via het contactformulier aan ons door dat je je U-pas kwijt bent. Kies als onderwerp: 'U-pas verloren/gestolen/kapot'.
Deblokkeren
Heb je je pas weer gevonden (voordat je een nieuwe pas hebt aangevraagd)? Dan kun je deze deblokkeren door via het contactformulier een bericht te sturen met een foto van de voor- en achterkant van de pas. Vermeld daarnaast je volledige naam, adresgegevens en geboortedatum. Kies als onderwerp: 'U-pas verloren/gestolen/kapot'.
Nieuwe pas aanvragen
Heb je je pas niet teruggevonden? Dan kun je voor € 5,- een vervangende pas (duplicaatpas) aanvragen via het contactformulier. Kies als onderwerp: 'U-pas verloren/gestolen/kapot'. In het bericht vermeld je de gegevens van de pashouder(s) voor wie je een vervangende pas aanvraagt:
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- U-pasnummer (deze vind je in Mijn U-pas)
De kosten voor een duplicaatpas kun je alleen uit je U-pastegoed betalen. Heb je minder dan € 5,- op je U-pas staan? Dan kun je alleen een vervangende pas aanvragen, zodra je je nieuwe U-pastegoed hebt.